Det är väl ändå skillnad på att ha åsikter om invandringen och att ha åsikter om invandrare. Tyvärr är det ju ofta så att det är invandrarna som får skit för att invandringspolitiken är usel. Sen pratar man om invandrare som om det vore en enhetlig grupp vilket det naturligtvis inte är.
CITAT (Huggorm @ 08-04-2013, 23:07)

Jag såg det, och det hela var ju lite skumt. Jag vet inte riktigt vad man skall tro om den saken, är verkligen migrationsverkets handläggare så inkompetenta som det verkade eller fanns det en anledning till att de valde svindyra campingstugor före de tomma lägenheterna? Kanske läge att kolla vem som äger den där campingen och eventuella relationer till handläggaren på migrationsverket? Det var också märkligt när handläggaren först hävdade att de haft ett möte med kommunen innan de öppnade flyktingförläggningen, men när hon blivit överbevisad ändrade sig till att mötet var efter etableringen. Om det hänt före eller efter är ju så grundläggande att jag vägrar tro att hon misstagit sig.
Ja mycket skumt men det finns många som blivit mångmiljonärer genom att stuva in invandrare i små rum.