CITAT (malcolm @ 09-04-2013, 00:27)

För något år sedan stod en bil stilla strax efer påfarten till en motorväg ehär i Sthlm och en man viknadepå hjälp och som en hjälpande medborgade så stannade jag, han påstod sig vara helt utan bensin och med tre barn i bilen ville han ha hjälp. Dum som jag var lät jag honom komma med till närmaste mack och vi fyllde på hans tank med 20 liter, han var oändligt tacksam och gav mig en "guldring" som tack för hjälpen men den visade sig var av någon annan metall än guld. Förbannar mig själv att jag var så lättlurad och det gav mig en helt annan åsikt om invandrare. Är rasist efter det, speciellt när det gäller de från öststaterna
det är ett gammalt trick,malcolm.
för några år sedan drev ett gäng omkring i bilar och körde samma trick.
"snälla,slut på bränsle,du köpa guldhalsband billigt,vi kan tanka"därefter släpades ett antal gråtande barn ur bilarna(de var alltid två bilar) och vilken naiv svensk rörs inte av barnatårar.
att guldet var mässing begrep få.
detta var en följetong i tidningen hela sommaren men de lyckades alltid lura någon.
själv blev jag stoppad en sen kväll och barnagråt och erbjudanden om billigt guld haglade,jag ringde polisen istället och då fick de fart,de bränsletomma bilarna gick plötsligt riktigt bra när de drog.
Tips: öppna aldrig dörren,ha dörren låst,prata genom en springa i bilfönstret.kolla var de andra i gänget är.
stäng inte av bilen utan se till att du kan köra iväg ifall det behövs.
tråkigt,jag brukar alltid hjälpa folk längs vägarna men numera vågar man ju knappt stanna. ulf