CITAT (Ugglemormor @ 10-04-2013, 17:32)

JÄTTEBRA SAGT!
Just dit jag även vill komma att de som behöver komma hit i´sin nöd och lämna bakom sig en fungerande familjebild som kraschar och sedan ska kunna få hjälpen till arbetsmarknaden och kunna försörja sig.....och jag tror att även här kommer det bli en viss återvändo till deras hemländer och kultur om nu de krigen tar slut/minskas.
Vi har varit alldeles för flata att ta emot för mycket av dem ----- den snälla Sverige.....
Men kan man lösa detta mer på ett aktivt-hjälpinsatts så varför inte? Det visade ju att de som kom hit som gästarbetare då svenska folket behövde dem och de kunde även jobba mer än en lika svensk gjorde, så det är all ära att de fick den chanchen då......
Bara se omkring oss, det finns tillslut endast vi som tar emot alla när andra länder drar åt på bromsen....
Detta är mina funderingar/upplevelser som jag endast kan komma med och är inte lagt åt det politiska hållet mer aktivt än det som hinner fastna emellanåt. Nån rasist är jag inte!
Problemet uir flyktingarnas synpunkt är att alla rika länder "dragit åt bromsen"..
Vi har en mycket mer restriktiv flyktingpolitik idag än vi hade för 20 år sen...