CITAT (Motti @ 14-04-2013, 01:02)

Jag var 18 år när jag röstade Moderat nu är jag 60 ! det är ju löjligt hur mycket tid en del av er lägger ner på skitsaker tex att jag skulle varit 12 år när jag röstade Moderat !all sin da har ni inget bätter för er ?
Och för alla intresserade så var jag troligtvis Moderat redan vid 12 års ålder
innan jag hade rösträtt !Visste precis vad jag skulle rösta på den dagen jag fyllde 18 år !aldrig några som helst tvivel .-
Det var t.o.m. så att rösträttsåldern/myndighetsåldern inte sänktes till 18 år förrän 1974. Då hade den varit 20 år sen halvårskiftet 1969 och innan dess var den 21 år. Du kunde alltså inte rösta förrän i valet 1973, då du fyllt 20 år med råge, dvs, för snart 40 år sen - inte för 48 eller 42 år sen, Själv är jag lite äldre än du men fick ändå vänta till samma val, då jag var drygt 22 år.
Som tolvåring var också moderat som hela min familj. I 17-årsåldern åldern avgick jag som ordförande för Konservativ Ungdom på min skola, då jag grubblat mig ut en bit vänster på den politiska skalan. På universitetet hände det att jag debatterade med en märklig men begåvad student som hette Carl Bildt. Tiderna var sådana att han knappast fick åskådarnas applåder, de flesta gavs till mig. Trots att ett Wallenbergsföretag betalade hans studielån, kunde han i motsats till mig aldrig prestera någon examen.
När jag röstade första gången blev det längst ut på vänsterkanten. Därefter har jag vandrat in mot mitten och lever med förhoppningen att det åter ska kunna byggas upp ett starkt och hadlingskraftigt S.
Det är lite tråkigt att man blir tillrättavisad om man lite skämtsamt påpekar en orimlighet. I stället för att ta på sig sitt sitt misstag, beskrivs påpekandet som "löjligt" och det antyds att tiden borde användas bättre till annat.. Jag är inte överens: Ska man bli trovärdig så gäller det att ha på fötterna både när det gäller smått och stort. All diskussion måste i grunden bygga på fakta.