Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Jordförbättra med täckbark?
          TirreSthlm
          Inlägg 19-04-2013, 09:52
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem nr: 71 783

Jorden på min odlingslott är finkorning och på sommaren när jag vattnar rinner vattnet liksom "av" I höstas öste jag på allt grönmaterial jag hittade men det dröjer ju innan jag kan börja gräva för att se resultatet sad.gif

Min tanke var att kanske gräva ner barkmull från Bauhaus/Plantagen för att ge jorden mer struktur. Barkmull innehåller ju mer torv (?) och det känns som att det bidrar till att det blir så finkornig jord. Sen tänkte jag vattna med hönsgödsel när det är dags för det. Jag är gravid och har småbarn men vi vill kunna äta direkt ur jorden utan att oroa oss och då är det väl bättre med hönsgödsel än kogödsel?

Jag har också alternativet att hämta obrunnen hästgödsel (med torv) men det är väl inte bra att lägga på nu på våren, eftersom den är färsk?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-09-2025, 13:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon