CITAT (duo2010 @ 20-04-2013, 19:03)

Hej
du måste startat väldigt tidigt? Vilma är lite nykfull förra årets fröer var det inte alla som kom upp så i år pulade jag ner en hel del (egna frön sen f året). Vad händer? Jo alla kom upp så jag har fått gallra bort en massa. Sen växer Vilma väääääldigt långsamt minns jag, därför startade jag dem 3 v tidigare än de andra. så ha tålamod och hoppas dina friserade klarar sig, det hade jag aldrig vågat nu blir de ju mckt senare, eller? Har du växthus så gör det kanske inte så mckt. Lycka till!
gunilla
Haha ja jag började på tok för tidigt. Jag sådde mina första tomater redan i januari. dumt gjort, men man lär så länge man lever

ok ja då är de inte bara för mig som Vilma har krångla lite för.. hur är de med den? är det en hybrid eller kan de vara värt att ta frön från den?
jag har aldrig testat att klippa tomater förr så har ingen erfarenhet igentligen.. men de växer ännu fortare nu känns det som

Jag använde den ena toppen som stickling å den har redan börjat blomma igen. så lär nog få tomater tidigt iaf.
CITAT (Peztis @ 20-04-2013, 22:26)

Någon som har provat att förkultivera nu i slutet av april? Hittade nämligen några påsar med fröer som hamnat lite konstigt. Hittade dem inte när jag sådde i mars, trodde därför de var slut men nu dök de upp. Och så kom jag över någon ny sort i en av frökedjorna.
förra året sådde jag mina tomater i början av maj å jag hann få tomater iaf men inte så många som om jag sått tidigare förmodligen.