Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hjälp?!, Vad är det här?
          DonRickardo
          Inlägg 21-04-2013, 12:39
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 77 911

Jag och min sambo har fått ett skott av hennes mamma som vi inte vet vad det är för något. Den sköt fort ut rötter när den sattes i vatten och efter att vi planterat den så växer den väldigt bra. Nästan för bra.

Just nu går den under namnet "Arvikablomman" här hemma, då det är där svärmor bor. Skottet fick åka med oss till Haparanda i Julas och klarade resan galant.

Är det någon som vet vad det här är för något. Vi funderar på om den går att beskära och hur? Den som svärmor har är väldigt stor...

Blomman 004.JPG

Blomma1

Även bilderna blev stora...

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Eva i Skåne
          Inlägg 21-04-2013, 15:27
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Jag tycker att det liknar en gummiplanta. (Synadenium grantii, även kallad afrikansk mjölkbuske). Den finns både med gröna och mörkröda blad, men tvekar när du säger att svärmors är väldigt stor. Visst kan ett skott bli upp emot en meter, men oftast inte.
          Har den gummiaktiga blad och tjock vit klistrig växtsaft? Gummiplantan kan toppas och få sidoskott, men jag är inte helt säker på att din är en sådan.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 04:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon