Åh Kajsa så glad jag blir var lite rädd att de var känsligare än vanliga rabattrosor och ville ha en massa exter som jag inte kunde erbjuda
Hade ju tänkt ha de vita Winchester Cathedral i mitten av rundeln för på rosen här står att den blir 1,25 - 1,5 m och de röda runt om LD Braithwaite står att den blir 1 - 1,25 m i min tanke var det då lite fint om de vita i mitten stack upp lite över de röda men förstår ju att mycket beror på läge gödning mm mm
De har full sol hela dagen men vi bor ju alldeles nere vid Vänerkanten ca 20 m från vattnet på stugan så det kan ju blåsa rejält ibland om de är känsliga för det
Funderar också på om det är större risk för att de fryser på vintern när det är en upphöjd bädd med mursten runt om???? än en vanlig rabatt och finns det i så fall något jag kan göra för att undvika det
Bästa jorden skriver du - blandade i höstas ihop av rabattjord planteringsjord och kogödsel och fyllde cirkeln med som nu har stått tom i vinter ska jag blanda i mer kogödsel (på påse) när jag planterar eller är det risk att det bränner på nyplanterade rötter
Nu sitter de i sina förpackningar i ett svalt källarförråd och det dröjer nog någon vecka eller två innan jag kommer ut och kan sätta ner dem på plats är det bättre jag tar upp dem och planterar dem i hinkar här hemma så länge eller mår de bättre den tiden i förpackningarna
Sätta i grupper låter ju bra hade tänkt två vita i mitten och fyra röda runt de vita och sedan vita Faryrosor i kanten mellan de röda Braithwaite om nu Fairyrosor och Austinrosor går att odla under samma förutsättningar förstås. Som du ser är det väldigt mycket frågetecken hos mig tur att det finns sådan bra expertis när man faller för frestelsen och handlar först och tänker sedan
Dina Album var det första jag tittade i när jag kom hem med mina nyförvärv och blev så glad när jag hittade alla tre sorterna där. Vet du att dina Album är heeeelt underbara!!!!!!!!!!!
--------------------
Skjut inte upp till i morgon vad du kan ha nöje av idag. Mitt album
|