Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> bara o slänga?
          tosizer
          Inlägg 23-04-2013, 11:49
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9
          Medlem nr: 74 959

...alltså...jag har försökt övervintra en massa pelargoner, paprikaplantor, aubergine och citrus i ett ljust fönster som varit svalt, numera rumstemperatur. klippte ner en del. verkar ha gått rätt dåligt, alla plantor ser mer eller mindre döa ut...har vattnat mkt sparsamt,kanske för sparsamt? visst borde jag väl märka livstecken vid detta laget om något liv finns kvar? rättså kört?!? jag behöver krukplatsen till annat isf... :/

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          tosizer
          Inlägg 24-04-2013, 16:53
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9
          Medlem nr: 74 959

Eva, jag börjar tycka mer o mer att jag skulle bara låtit dem stå precis som vanligt, ju mer ansträngning desto bättre även för plantorna.... :/
          auberginen var mest ett experiment, tänkte att det kanske kunde funka som med paprikan som också odlas som ettårig oftast men vissa ändå lyckats övervintra.

Peztis, jag har inte planterat om, visste inte om det var nån ide men det är klart att det kanske är så jag tar reda på den saken?! *känner mej dum*

Citera
          Eva 33c
          Inlägg 24-04-2013, 20:57
          Länk hit: #3

Gäster

CITAT (tosizer @ 24-04-2013, 17:53) *
          auberginen var mest ett experiment, tänkte att det kanske kunde funka som med paprikan som också odlas som ettårig oftast men vissa ändå lyckats övervintra.

Det är genom experiment man lär sig. Eller genom googling. För nu har jag kollat runt lite och tydligen är aubergin, precis som paprika, i grunden en perenn växt. Även om båda oftast odlas som ettåriga hos oss. Det visste jag sen förut angående paprikan, men hade fått för mig att aubergin var en "äkta" ettåring. Men där hade jag fel...
          Så ditt experiment hade utsikter att lyckas ändå.

Redigerat av Eva 33c: 24-04-2013, 20:57

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 19:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon