CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 24-04-2013, 21:06)

Anma du skrev om +75, inte om 100 åringar.
Skall 76 åringar försvinnar?
Om jag tänker på dom äldre här i huset så sinns det många som är 70-80 år gamla och inte ens har dator, likaså i grannhuset. Ja jag pratar med många gamla och jag vet många som vid 75.80 års åldern blev virriga, Skall dom inte kunna gå handla bar för att du vill ha ett kontnatlöslt samhälle
Om 20 -30 år har dom nog hittat på nåt sätt så även gamlingar kan handla kontantlöst. Samtidigt kommer ju fler och fler gamlingar att ha datorer. Sen vet man ju aldrig när man ska dö men nog märker man att fler o fler dör i bekantskapskretsen ju äldre man blir. Inte räknar då jag med att bli hundra.
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 24-04-2013, 21:56)

På bolaget använder 50-60% av kunderna kontanter så det är rätt många som fortfarande behöver kontanter alla vill inte att det ska registreras vad de handlar.
+Det skulle vara svårt ha sånt som trädgårdsmässan ifall man skulle ha det kontantfritt blir nog för dyrt för de olika trädgårdssällskapen att investera i kortdragare och dyl. = det skulle bli en väldigt liten och tråkig mässa ifall bara de som tar betalt med kort fanns.
Nä kan vara dumt att det syns på kontoutdraget att dom varit på bolaget