CITAT (Bee @ 24-04-2013, 14:32)

Men i takt med att kontoren blir kontantlösa så installeras insättningsmaskiner. Den maskinen frågade inte varifrån pengarna kom! Däremot kändes det lite obehagligt att stå i bankens hall bland en massa folk och visa att jag satte in 9.000.
Här i krokarna finns det en gräns på 10000 för insättning i automat, per vecka tror jag...hm...någon gräns var det iaf. Vid en smärre bilaffär skulle jag sätta in 12000, då fick jag gå till kassan och blev även tillfrågad varifrån pengarna kom. "Bank"företaget tar även betalt för att sätta in växelmynt, vilket är ett otyg.
Tveklöst är det för många personer, inte endast äldre, bättre att ha en viss summa kontanter i plånboken än ett kort. Ett kort som, om det tappas eller stjäls, ofta kan användas till internetköp exempelvis.
Huggorm var inne på ett intressant exempel, han bor alltså på landet vad jag förstår, men inte helt i obygden, och måste ändå åka över 10 mil för att få in/ut kontanter! (Om det gäller annat än sådant som löses via bankomat/automat) Låter helt sjukt.