CITAT (Piccante @ 14-04-2013, 00:51)

Jag hör till dom som är försiktigt positiv till trängselskatt men även jag har mina invändningar. I Gbg har det väl mer blivit en omotiverad vägavgift förklädd till skatt.
Halaj!
Här håller jag verkligen med dig. Jag är också positiv, i grunden, till trängselskatt. Men då skall den banne mig vara kopplad till trängsel också! Och stationerna skall sitta strategiskt därefter!
Nu ser det lite ut som om häxorna har stått och kastat pil på en karta över Göteborg när de skulle bestämma placeringen.
Varför sitter det en station på Älvsborgsbron? Man är vare sig på väg in eller ut ur trängseln när man kör där. Däremot ansluter den till söderleden. Söderleden är väl just
till för att man skall kunna köra mot söder utan att behöva köra in till trängseln.
Nu måste de som jobbar på Volvo och bor i Mölndal, V:a Frölunda mm. Betala vägtull varje dag. Men de som kommer norrifrån och kör norrleden, varför slipper de?
Och den andra bron, Göta älvbron, varför har den ingen? Där kör man ju verkligen in i den tyngsta smeten när man kommer från Hisingen!
Så: den bron som i
nte borde fått en station, den har en. Medan den som
borde ha en, den har ingen!
Hur tänkte puckona egentligen? Eller var det just det de inte gjorde?
//T