Hej Nyligen startat 2 trådar, "färdig bokhäck" och "planteringsdjup bokhäck", när jag bad om hjälp i den sista hade jag upptäckt att jag hade/skulle få samma problem som du fast med vanlig Bok. Läste på i efterhand, gör jag ofta :-(, och hade då dels upptäckt att jag satt plantorna för djupt dels läst att jorden kommer sjunka ihop efter ett tag. Jag lyfte upp de flesta men fortfarande orolig att jorden ska sjunka för mycket till nästa år. Lite tur i oturen är att jag har häcken längs med ett stengärde, någon meter ifrån, och kan skyffla undan en massa jord i mellanrummet mellan häcken och stengärdet så kommer det bli bättre och se bättre ut. En massa onödogt arbete iallafall som kunde undivikts om jag fyllt i mer jord under plantorna från början. Har hoppats att det inte ska sjunka så mycket heller för det har det inte gjort tidigare med allt jag planterat men hos dig har det ju då sjunkit undan sedan förra året. Detta var väl inte till så mycket hjälp men ville väl säga att du inte är ensam om ditt problem och du kan ju tutta på de svar jag fick i sista tråden :-)
|