Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> citronträd på balkongen, nybörjare med lite frågor!
          TinaWeiss
          Inlägg 08-05-2013, 21:29
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 78 056

Hej alla här på odlaforumet! smile.gif

Jag har för första gången i år börjat plantera och greja på balkongen vilket är jättekul! Det jag undrar över är mitt citronträd som jag köpt i en vanlig matbutik, den enda frukt som fanns på trädet när jag köpte det för ca 2 veckor sedan har inte vuxit alls! Och grenen den sitter på ser inte likadan ut som dom andra, bladen är betydligt större och ljusare än på resten av trädet. Den har blommat jättefint och man kan se att det kommer bli citroner (förhoppningsvis). Den är planterad i citrusjord och jag tillför också citrusnäring efter vad som står på förpackningen. Den får mycket sol och jag vattnar efter behov och den står i en stor dränerad kruka.

Det jag då undrar är om man ska beskära den grenen med den icke-växande frukten? Eller kommer hela trädet få stora ljusa blad när frukterna kommer? Har inte sett nån bild där ett citrusträd ser ut så.. Jag vill inte att den grenen och frukten ska suga upp all näring eller vad man ska säga..

Jag är som sagt nybörjare och total amatör så vet inte ens om detta är något man behöver oroa sig för confused.gif
          hoppas ni har överseende med min okunskap tongue.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Chili Linkan
          Inlägg 08-05-2013, 22:33
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 335
          Medlem nr: 75 393

2 veckor är inte så mycket för en citrusfrukt. Dock låter det ju konstigt att grenen och bladen ser annorlunda ut.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 20:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon