Jag är nybörjare och satt upp mitt första växthus förra året på landet och valde ett Juliana Compact 5 kvm från Willab. Jag är jättenöjd med det. Dock tog det några timmar innan vi fattade hur alla aluminumprofilerna skulle monteras, bruksansvisningen var väl inte klockren enkelt. Nu har jag köpt ett växthus till, som jag ska ha hemma på vår lilla atriumtomt. Jag valde återigen Willab och Juliana men en modell större 6,2 kvm (får inte plats med större på tomten tyvärr). Måste säga att denna modell var mycket kraftigare i profiler och stadigare vilket är positivt, även om jag inte är missnöjd med Compaten. Bruksanvisningar kan alltid bli bättre helt klart. Jag har kanalplast till båda växthusen. Det första satte vi med sk flugben, knepigt och jobbigt men det gick. Vårt nya nu har vi valt att montera med plastlister, det såg ju både snyggt och enklare (!!!) ut när vi gjorde köpet. Vi fattade dock inte hur dessa lister skulle monteras, fick åka till Willabbutiken för att fråga och fick bra hjälp där. Men de är stenhårda att montera så ett bra tips är att ha en person med jättestarka tummar och fingrar för det krävs för att klämma fast listerna men det blir snyggt!!! Jag har fått jättebra service hos Willab Garden i Bromma.
|