CITAT (Huggorm @ 18-05-2013, 00:27)

Nu pratas det ju allt mera om att vi bör äta insekter istället för däggdjur. Skall bli intressant att läsa innehållsförteckningen på färdigmat, jag gissar att det smyger sig in "proteintillsats" i form av pulvriserade mjölmaskar där långt innan det kan köpas som råvara i butikerna.
Tror jag också !
Innan vi gick med i EU så stod det på tex charkvaror som var producerade i övriga Europa att det ingick mer protein . Det visade sig vid närmare kontroll vara vad vi i Sverige kallade för köttbiprodukter ( brosk mm ).
Undrar också när det var så att vi visste var köttet kom från. Det har jag aldrig upplevt tidigare men nu finns det affärer som redovisar sådant.
Vi måste nog vänja oss med att få betala vad det verkligen kostar att framställa livsmedel, " riktiga " livsmedel , och inte någon hopblandad smörja.
Om vi skulle betala mer för t ex kaffet , bananerna osv så skulle det bli mycket drägligare för de som jobbar på plantagerna , en sorts hjälp till självhjälp . Men är vi beredda att göra det ? Nej vi vill ha allt så billigt som möjligt.