Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Är det "finare" med perenner än ettåringar?
          Eva i Skåne
          Inlägg 18-05-2013, 19:40
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Vad anser ni? Jag har fått en känsla av att sommarblommor ibland anses som simpla.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          malarmaster
          Inlägg 18-05-2013, 20:13
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

det beror på...
          själv har jag mest perenner mest på grund av att jag gillar o bygga partier.det går inte med ettåringar.
          sedan finns det också ett samlarintresse (eller mani) att hitta varianter på perennerna.
          men lite ettåringar har jag stadigt,luktärter,krasse,ringblommor,margeriter,penseer m.fl.
          och visst går det att bygga pampiga rabatter med ettåringar,se på Botan i göteborg.hemligheten är att plantera tätt...
          dock är vissa ettåringar portförbjudna i min trädgård,tagetes(en tarvlig ful blomma)petunior(gillar inte den helt enkelt) de är ju också det som säljs o planteras mest av alla förutom penseer tidigt på våren.
          ettåringar för mig är att fylla upp lite hål i perennarabatterna samt ha i amplar o krukor.
          luktärtorna kring min hammock är ett måste på högsommaren likaså de andra doftväxterna.
          men jag tror mest det beror på hur mycket trädgårdsintresserad man är.rabatter kräver ju lite pass o rens.
          en ampel med petunior räcker med lite vattning. ulf

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 08:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon