Gräsklippning stör mig inte så mycket, det är värre med alla cirkelsågar i området! Och för att inte tala om alla hundar som bjäbbar och skäller: när den ena slutar tar den andra vid!
Cirkelsågandet, röjmaskiner, trimmer, gräsklippare och allt annat som låter kan köra igång före 7 en lördagmorgon så numer struntar jag rätt fullkomligt i vad grannarna gör för de bryr sig knappast om oss. Om det passar mig att jag klipper gräset kl 21 en fredag OCH lördag, ja då gör jag det.
När jag växte upp bodde vi i villaområde och där var det nog mer det att man undvek att låta före kl 9 och efter kl 20 - lite som i en lägenhet, helt enkelt. Så jag vet hur man visar hänsyn även om det låter som att jag inte gör det - har gett upp lite på området... Fast å andra sidan så låter ju flygplanen så mycket att huset har bullerisolerats, stora timmerbilar kör förbi i skytteltrafik på vår lilla landsväg, motorcyklarna kör i grupper om 30-40 stycken och rejsar i 110 fast det står 70 på skylten och man borde inte köra mer än 50...
Det är så ljuvligt och rofyllt att bo på landet...