CITAT (Monarda @ 27-05-2013, 18:52)

Jag undrar vad det är som gör att vissa människor tycks ha en inneboende känsla vad som passar sig medan andra totalt tycks strunta i omgivningen? Jag är själv mycket noga med att visa hänsyn, kanske därför jag blir extra upprörd över andra som inte äger den förmågan.
Jag har ytterligare en granne som jag stört mig på i alla år, inte min närmaste gud ske lov men han påverkar hela kvarteret. Emellanåt eldar han så det stinker vida omkring, en sur stickande lukt som gör att man inte kan ha fönstren öppna. Dom allra flesta har annars anslutit sig till fjärrvärmen. Jättestort vedupplag som är täckt med plåtar som skallrar i vinden och som grädde på moset en skrotbil uppställd på allmänningen som ligger i anslutning till våra tomter. Dom senaste veckorna har han hållit på med något timringsprojekt och använt sig av någon maskin som går på högvarv hela tiden, från morgon till kväll, vardag som helg. Har funderat ibland att vända mig till kommunen. Skönt att skriva av sig här i alla fall.
Tror det är en uppfostringssak att lära sig att visa hänsyn till sin omgivning.
Vissa saker sitter i ryggraden hemifrån.
Annat har man lärt sig på vägen.
Lever man efter mottot, "jag gör vad jag vill, när jag vill" kanske man inte inser sitt störande beteende.
Som med småbarn som fiser.
Jättegulligt, men någonstans på vägen lär man dom att gå på toa Att det inte är ok. att fisa fritt.