Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296
Tänkte starta med att elda upp allt skräp som ligger kvar efter Trafikverkets trädsäkring av järnvägen. Hade fått igång en liten brasa och skulle dra fram en gren när jag hörde något bakom ryggen som hoppade iväg. Fick titta ett par gånger så såg jag ett rådjurskid som smög bort en bit. Då slog det mig att jag hade skrämt upp ett rådjur där både tidigare idag och igår. Det var bara att släcka brasan och gå hem. Jag skall kolla senare efter lunch och hoppas hon har flyttat ungen, eller ungarna. Alltid är det något.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563
Man eldar inte nu så enkelt är det ! Ska man elda gör man det väldigt tidigt på våren eller sent på hösten OCH SÅ TAR MAN HÄNSYN TIll SINA GRANNAR ! Våra grannar eldade som fan granris och annan blöt skit osv allt blåste rätt in på våra Markiser och in i vårat luftsystem ,dom har sommarstuga vi bor här året runt .Ser man att det väller in rök på andra grannar så får man ta mig fan släcka elden .Hela vårt hus luktade rök efter deras eldningskampanj ! I övrigt är dom världens bästa grannar ! men man måste ta hänsyn och inte bara tänka på sitt !