CITAT (malcolm @ 27-06-2013, 12:23)

Jag anser att om man har apparatur för att kunna se på TV så skall man även betala licens oberoende om man är student eller inte, tycker det är bra att vi har reklamfria kanaler och jag vill inte att all TV skall vara reklamfinansierad.
Men om man inte har aparaturen för att se på TV varför ska man då betala TV-avgift. Om det vore datorers huvudsakliga uppgift att sända TV-program så vore läget annorlunda men nu är det inte så. Man kan jämföra med att det finns möjlighet att låna/lyssna på bibliotekets ljudböcker i datorn vilket vi antagligen kommer att få betala för snart eftersom varje utlåning kostar biblioteket 20:-. Då är det ju rimligt att man som kund får betala avgift men man kan ju inte ta ut avgift av alla som har dator bara för att dom KAN låna ljudböcker. Biblioteken är lika mycket en samhällsangelägenhet som Svt.
Vem köper förresten en mobiltelefon för att se på TV? Ingen skulle jag vilja påstå!
CITAT (pejori @ 27-06-2013, 13:28)

Jag gillar valfrihet.
Finns det en kanal jag vill se, kan jag prenumerera på den. lägg SVT som betalkanal, och slopa licensen.