CITAT (Peztis @ 28-06-2013, 19:21)

Visst är det så att alla inte kan se på tv osv på sina datorer och telefoner för att det är för segt eller för att det blir för dyrt.
Men för fler och fler faller den fasta telefonen bort och tv:n är också på väg att försvinna ur många hem så som vi är vana att uppfatta den. Datorer och mobiltelefoner används till allt: ringa (ingen fast telefon), ta kort (ingen system - eller kompaktkamera), väckarklocka (ingen vanlig klockradio behövs), musikspelare (ingen stereoanläggning för LP eller CD - bara en stor dockningsstation för Spotify), telefonera kan man även göra via Skype på dator eller mobil... TV:n kommer nog säkert snart att försvinna så som vi är vana vid att se den, den kommer väl att ersättas av stora "dumma" datorskärmar istället eller någon annan ny teknik jag inte vet om eller kan sia om.
Jag tycker fortfarande att en avgift via deklarationen vore den bästa (om det nu prompt ska vara en tv-avgift) men annars tycker jag att förslaget om att få en åtkomstkod man får när man betalar tv-avgiften som man använder för att logga in och se på SVT Play är en strålande idé.
Om datorerna helt ska ta över så vill det nog till att internetuppkopplingarna fungerar bättre och blir betydligt billigare. Vitsen med Svt är ju att kanalerna ska vara tillgängliga för alla.