CITAT (malcolm @ 02-07-2013, 12:12)

Förra våren (2012) var jag inlagd på ett slags rehabhem för tex. strokepatienter i tre veckor, där fick vi varierad kost med mycket grönsaker och rotfrukter. Där ingick också en hel del aktiviteter som gymnastik och promenader, de hade två promenadstråk, ett på 400 m och ett på 800 m men jag orkade inte gå någon av dessa utan att sätta mig och vila emellanåt. Jag var lika trött under min vistele där som jag är nu, gick ner 4 kg under min tid där men i övrigt märkte jag ingen skillnad. Har varit ute och paddlat mycket kanot förut men till sist orkade jag inte längre, brukade ha mat med mig på mina utfärder men som sagt, kunde sitta på en klippa och känna hur tröttheten övermannade mig och var tvungen att bege mig av hemåt. De sista gångerna jag var ute orkade jag knappt baxa upp kanoten på biltaket och i vårvintras sålde jag kanoten vilket kändes ganska så bittert eftersom jag verkligen gillar det livet.
Numera har jag kontakt med två sjukgymnaster som kommer hem till mig för att få mig i form och imorgon kommer de igen, får se om de lyckas med något som ingen annan klarat av. Jag misstänker att jag har drabbats av någon slags hjärntrötthet efter mina två strokes och att det kan ligga en posttraumatisk stress efter allt elände som drabbat mig genom åren.
Depression?

Leder till en trötthet som gränsar till döden.
Redigerat av pejori: 02-07-2013, 15:26