CITAT (*Stintan* @ 02-07-2013, 12:59)

Malcolm har du kollat så att du inte har kol. Du röker ju mycket och har gjort länge. Tidigare var det ju även rätt mycket alkohol så det är ju inte så konstigt att det tillsammans med dina infarkter gör att du inte orkar något, särskilt som du länge mest bara suttit framför datorn. Övervikt gör ju inte heller saken bättre.
Det går fort att tappa muskler och kondition när man är sjuk men det tar lång tid att få tillbaka. Sen är det väl inte sjukgymnasterna som ska lyckas utan du själv och låta dem vara till hjälp. 50 meters promenad idag kan bli 100 så småningom osv.
Nej, jag har inte kol, inte ens rökhosta faktiskt och jag berättade ju att jag varit rökfri i sju år när jag fick min andra stroke och att tröttheten började efter den. Fattar väl jag med att sjukgymnasterna inte kan göra mig friskare utan min medverkan och de har pratat om att ta promenader i omgivningarna. Vad det gäller alkoholen så har jag gått två gånger i veckan till beroendecenter och har så gjort sedan oktober 2011 och jag var dit så sent som i måndags och skall dit igen på torsdag.