För ett tag sen satt en kvinna utanför en stor affär här i stan och tiggde pengar. Hon hade troligen ett annat modersmål än svenska så det låg en lapp framför henne och burken man helst skulle lägga pengar i. Jag kommer inte ihåg om det stod att hon var handikappad men det var iaf det intrycket man fick. Hon var ledsen, pekade på sina ben och sa något man inte förstod. Jag såg ett äldre par lägga pengar i burken men jag och andra gjorde det inte. Hon satt alltså direkt på marken och jag tyckte det var konstigt att paret gav henne pengar utan att fundera på hur sjutton hon kommit dit. Om hon inte kunde gå - vilket hon ju gav intryck av - så måste ju någon kört henne dit, hjälpt henne ur bilen, burit henne fram till dörren, placerat henne på marken med burk och lapp och annat hon hade med sej. Nån borde ju sett hela företaget med detta. Jag var där på eftermiddan och hon kan väl knappast ha placerats där innan affärerna öppnade och folk började röra sej runt där. Sen skulle hon ju hämtas upp också kan man misstänka... Undrar hur hon gjorde när hon behövde gå på toa? Neej sånt där går jag inte på. Förhoppningsvis inget tiggeri öht.
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|