Det är min 6:e sommar här nu.
Nu ser såpnejlikorna ut så här:
20130713_191813.jpg ( 388.08k )
Antal nedladdningar: 24De har nu växt genom en ställning gjord av armeringsjärn med påsvetsasade ben och ovan jord var den väl ca 110/120cm hög så nu ska det bli spännande o se om det räcker i år.
Tidigare år har det gått så här:
År 1: visste ju inte ens vad det var, precis när de gick i blom kom ett slagregn och den låg de.
År 2: Stod de, men när en byggnadsställning efter takläggning togs ner ramlade den rätt i rundeln...sen låg de ner.
År 3: Gjorde en ställning av träspalje med ben. Den var för låg, precis när det börja blomma kom ett slagregn och sen låg de ner.
År 4: Ställningen gjordes högre... men konstruktionen var för vek för precis när det börja blomma kom ett slagregn och ställningen vek sig och sen låg de ner.
År 5: Ovan nämnda ställning tillverkades, dock med för korta ben...precis när det börja blomma kom ett slagregn och de la sig ner...
Så nu är spänningen olidlig, knopparna slår snart ut, och SMHI lovar torka, inga regn i sikte (o jag vattnar o vattnar) så kanske de klarar sig nu.
Förvisso svär jag över dessa såpnejlikor som försöker sprida sig både här och där, men när de nu ändå finns så vore det ju kul om de kunde stå upp någon sommar. Att ens försöka bli av med dem ur rundeln de står i är inte att tänka på, det är tyktjockt med rötter där.
Helén