CITAT (Annica61 @ 11-08-2013, 20:38)

För några år sedan tog vi över en gammal trädgård med mycket ogräs. Under några veckor rensade vi ogräs som växte upp lika fort igen. Sedan tog vi till en ny metod. Vi tog upp de plantor som vi verkligen ville spara och tog bort mycket gjord från dom, sedan grävde vi bort ca 1 dm djupt av den gamla gjorden och fyllde på ny gjord som vi planterade tillbaka växter i. Det varade långe innan det kom ogräs igen, men nu går det bra att hålla efter objudna växter.
Fint att ni fick till det bra. I min rabatt är det bara 3 växter att rädda så dessa har jag grävt upp. Allt annat är bara gräs och ogräs så jag har grävt bort allt grönt och några decimeter på djupet. Har ni kantavskiljare eller hur håller ni borta ogräßet från sidorna?
CITAT (kerstin z5-6 @ 11-08-2013, 22:16)

och kullersten , naturstenskant är jobbig att hålla efter , bätrre med imp bräda eller betongsten
Är det så? Jag vill ju inte byta då det är karaktäristiskt för plasten. Ofta ligger det stooora stenar där naturligt från början och så har man lagt till extra för att få en rabatt. Därav den ojämna formen på rabatten som är 1.5 m2 antar jag.