CITAT (Barret @ 13-08-2013, 16:24)

Jag läste i ett annat forum att man har börjat kalla Endless Summer för Endless Waiting.

Vi verkar inte vara ensamma.
MVH Thomas
Jag bor i Skåne och har faktiskt fått ett par (5?) blommor på min Endless Summer i år. Jag tror det har med den sena köldknäppen vi fick som gjorde att den blev ledsen. Övriga somrar har den blommat rikligt.
När jag köpte den grävde jag en helt ny rabatt och lade i två säckar rododendronjord. Varje vår får den npk tillsammans med övriga. Ibland kanske jag gödslar med "guldvatten" (kiss utblandat 1/10 med vatten) under sommaren, men oftast går guldvattnet till grönsakerna.
Andra sommaren grävde jag upp den och flyttade eftersom jag skulle ändra min damm. Då blev det bara ett par blommor. Tredje sommaren stod den i ett jättetält i 10 veckor mer eller mindre utan vatten. Då blev det nästan inga blommor. Efter den sommaren var jag på vippen att gräva upp den och slänga. Istället lade jag på mera rododendronjord och vattnade och pysslade. Då fick jag en underbar blomning (bild nedan). I år som sagt lika stor men bara några få blommor och inte lika stora.

Så Endless verka behöva värme, näring och vatten
Redigerat av Mony: 14-08-2013, 07:50