CITAT (Motti @ 14-08-2013, 23:31)

Men snälla nån hur läser ni inläggen ?godtyckligt tydligen .Det är väl ägaren som har ansvaret för hur hans hund beter sig ? Ja visst har vi jakthund men hon ska bara skälla vid jakt det är ju liksom poängen !Man även en jakthund ska veta hut och när det är läge att skälla,alla hundar varnar och säger till när något är fel eller när det kommer inkräktare .Att en hund skäller när folk och fä går in på deras revir som gör att de skäller är en sak ,men att ha hundar som står och bandskäller på allt och alla dygnet runt är ägarens ansvar att ta itu med.Vår Luzernervalp som nu är 5 månader har 1700 kvm att springa lös på men hon säger inte ett käfft när folk går förbi ej heller när andra hundar går förbi ,hon sitter och tittar på dom .Om jag nu rusat ut och triggat henne när folk går förbi här så hade hon svarat direkt på min reaktion och rusat fram och skällt .När någon går förbi här så bryr jag mig inte och då bryr sig inte hon heller .Det är lite så att som du gör så gör din hund ! Så fort du själv reagerar negativt så gör din hund det också . Hundar som skäller på allt och alla är ägarens problem och det ska man ta itu med annars blir din hund en sanitär olägenhet fär grannar.
Vad Ska Peztis göra åt det. Det är inte hennes hund!!!!!Din hund får inte Peztis grannhund att sluta skälla, hur bra
du än uppfostrar din hund.
Redigerat av pejori: 15-08-2013, 12:07