Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vill gärna ha växttips
          Sallytintin
          Inlägg 20-08-2013, 21:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 11
          Medlem nr: 77 978

Vi har byggt en ny grind till vår entré. Grindstolparna fanns sedan tidigare och för 3 år sedan planterade vi en klematis (Cardinal Rouge) på var sida om stolparna. Tanken var att göra en båge över grinden som klematisen skulle få slingra sig i, men det verkar hopplöst eftersom där inte är någon fart alls i plantorna. Har bestämt mig för att flytta plantorna men då behöver jag något annat att fylla ut med annars ser det ut som att grinden hänger i luften. Vill helst ha något som inte vissnar ner på vintern, det behöver inte vara vintergrönt men inget som fryser ner helt. Problemet är att utrymmet är ganska smalt, max 50 cm, och bredvid klematisarna finns på ena sidan en doftschersmin och på den andra en rosenspirea. Finns det något som kan funka tro? Vill helst slippa flytta dom befintliga buskarna. Jag bor i zon 1 rolleyes.gif .

Redigerat av Sallytintin: 20-08-2013, 21:13

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Allekulla
          Inlägg 25-08-2013, 07:22
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 127
          Medlem nr: 76 041

Jag hade definitivt gett dem ett par år till. Och en riklig giva med hönsgödsel på våren när de börjar växa. En av mina planterade har jag inte sett överhuvudtaget på 3 år!!! I år kommer den med kraft och vacker blomning.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 05:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon