CITAT (theseraphim @ 12-09-2013, 08:34)

Vad jag inte förstår är att han verkar ha byggt på mark han löst genom markägaren? Ni bör i första hand verkligen kolla igenom alla papper för när det kommer till sånt här finns ju hur många kryphål som helst och kommuner ger inte alltid det utslag som man förväntar sig. Skulle personen dessutom dra det genom överklagandeträsket så kan det bli en fråga om vem som har mest ork o pengar. För mig låter det som ett svartbygge men undersök och hör med någon jurist väääldigt noga innan ni tar det till konfliktstadiet för väl där är det svårt att backa.
Det är så vi också tänker , kolla kolla kolla noggrannt överallt ( lantmäteri, kommun mm mm ) innan vi börjar " bråka " .
Känns i alla fall väldigt trist alltihop.
Men , märker att det blir mer och mer sådant här , så sa lantmätaren jag pratat med också . Man tänker bara på sig själv och vill roffa åt sig så mycket som möjligt själv och tar ingen hänsyn till att man ställer till problem för andra.
T ex så låg det en 15-meters björk fälld över min tomt en dag när jag kom ut. Grannen tyckte inte att h*n behövde informera mig om att man skull fälla den över min mark. H*n anser sig också ha högre status än oss andra och kan därför göra som han vill tror h*n .