Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Har ni underhållsvärme i stugan/torpet under vintern?
          Foxley
          Inlägg 16-09-2013, 09:50
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 48
          Medlem nr: 77 109

Visste inte i vilken avdelning jag skulle lägga tråden, så mod får flytta om den passar bättre någon annanstans.

Jag undrar om det är vanligt att ha lite underhållsvärme på i stugan eller torpet för att slippa risken för fuktskador under vintern. Hur gör ni? Vad brukar er elräkning i så fall ligga på under dessa månader?

--------------------
          Zon II-III

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          mamamaggan
          Inlägg 16-09-2013, 10:24
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Vi har tidigare haft ett direktverkande elelement på bara i köket eftersom jag förvarat mina pelargoner där och också för att vi har vattnet på hela tiden. Det har varit 5- 10 grader i köket .

I höstas installerade vi luftvärmepump som håller 16 grader i hela stugan och det har halverat elkostnaden.

Under ett helt år brukade vi göra av med 8.000 kwh men det senaste året , då var vintern ganska kall tidvis , har vi bara gjort av med 4.000 kwh .

Vi är i stugan även på vintern och det är skönt när man kommer dit och det är c:a 16 grader inne . När det är mer än 15 minus så blir det lägre temp inne.

Min erfarenhet är att stugan mår bättre när det är värme på hela tiden. Inte lika fuktigt t ex.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 07:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon