Jag älskar att planera, plantera och att så små frön och att drömma om något enastående i trädgårdsväg
Efter tusen planer till ett speciellt projekt brukar den sista bli hyfsat realistisk. Och jag får bara ha ETT projekt per år för annars gräver jag mig fördärvad och så blir det bäst resultat av att koncentrera sig på en sak i taget.
Nästa år ska vildängen längst ner på tomten bli till en barnträdgård. Gräver jag nästa år så kanske trädgården blir färdig för användning året därpå när dottern är stor nog att använda den.
Det ska bli en upphöjd rundel där gungställningen ska stå och där marken är täckt av tusenskönor. I gräset runt om, som ska vara av det slaget som växer mer långsamt och inte behöver klippas så ofta, ska det växa stäpplök. Plus ett par vinbärsbuskar och kanske något fruktträd och en liten lekstuga där gräsklipparen kan bo tills lekstugan uppskattas och där jag kan hysa in ett par hönor då det tröttnats på lekstuga. Hela härligheten ska omgärdas av en flätad pilhäck. Jo, och så ska jag ju köpa en extra pallkrage när jag bygger min pallkrageodling. En egen och snyggt målad pallkrage till lilla Astrid där hon kan odla sina alldeles egna morötter!
Sen får vi se hur långt vi kommer och hur många gånger jag hinner ändra mig