Hallå! sitter och vinterfunderar på vad jag skulle vilja göra med trädgården nästa säsong. Det är bara att konstatera att jag nog inte kommer att kunna få en sån där snygg och välplanerad trädgård som man dreglar över i trädgårdstidningar. Men gångar som vet vart de är på väg, rabatter som matchar och det prefekta trädet på det perfekta stället. Det hörn jag har planer för nu har jag nog ändrat mig om minst 5 gånger sedan vi flyttade in för ett år sedan: hög tujahäck, kryddgård med plank och nu senast: larvigt överdådigt blommande glädjehörn med prydnadsaplar och rosor. Eller syrener... och kanske ett par schersminer.
Så jag är nog en sådan som börjar i ett hörn och låter infallen styra. För det är nog det jag tycker är kuligast med trädgård: fudera, planera och bli kär i nya typer av växter och idéer. Hur ska man då kunna hålla sig till en plan även om man hade någon? Men det kanske kan bli bra ändå till slut...
Hur gör ni? Har ni ett tänk om vad trädgården ska bli till slut som ni går efter? Eller blir det som det blir?