Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563
Ni som närmar er femtio sextio har ni alla era tänder kvar eller har ni kronor bryggor ?Själv ska jag dra en hörntand nästa vecka som är dömd går inte att rädda då jag fick en dålig rotfyllning som har blossat upp efter 5 år ! alltså en rotspetsinfektion som man inte kan behandla bort med antibiotika längre ,har gått 16 dagar på Kåvepenin ,ska nu gå en vecka till på Kåvepenin för det var fortfarande var kvar runt tanden .Troligtvis en skada jag fick vid stämbandsoperationen .Många känslor som rör sig nu då man så gärna vill ha kvar sina tänder ,men nu finns ingen återvändo eller något val kvar ,tanden måste dras ut en hörntand !det kunde väl för sjutton varit en simpel kindtand då hade det inte synts om den fattades .
Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301
Du har ju fått både empati och stöd i båda trådarna.
Du skrev att det var en tand som skulle dras och en som skulle rotfyllas..har det ändrats? Förhoppningsvis blir det så snyggt så att ingen kommer att märka nåt sen när du ler.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson