CITAT (Motti @ 20-09-2013, 22:30)

Du är bara för mycket för tålamodet ibland Stintan ! sedan jag skrev om min tandvärk så har saker och ting förändrats om du kan förstå det ! allt är inte svart och vitt ! tanden som är infekterad ska dras ut och den bredvis som jag hade en krona på ska rotfyllas och vara fundament till den jag ska dra ut, nu går jag en penecelinkur till på 14 dagar .Det visste jag inte för tre veckor sedan utan det är något jag och min tandläkare kommit fram till efter många om och men ,man drar inte ut tänder hit och dit utan mening eller tanke ,men det är nog så jobbigt psykiskt att bli av med två framträdande tänder .Valet jag hade var att operera bort rotspetsen på kvarvarande tand och då var det 50-50 % chans att det inte blev en ny infektion i den ,då anser jag att det vettigaste är att dra ut den och sätta in en så kallat brygga och då får jag släppa till den tanden som jag har en krona på ! är det något mer du undra över Stintan ?
Det är i den här tråden du skrivit allt jag svarat på. Ja det är svårt att förstå hur du menar för man kan ju inte rotfylla en utdragen tand så jag kan bara få det till att det är den sjuka hörntanden som ska dras och den andra som du har krona på förstärkas med rotfyllning så den kan vara fundament. Du kommer säkert att bli fin i munnen med ny tand när eländet är klart.