Bra att det städas.

Beträffande blodsockret så är det naturligt att det stiger när man ätit, oavsett vad man ätit. Vilka höjder det stiger till är IMO ganska egalt så länge kroppen klarar av att ta hand om det. Kroppen producerar insulin för att få vävnaderna att ta upp överskottet, det är självreglerande. Jag kollade med innehållsförteckningen och en våg och kom fram till att en normal brödmåltid för mig ger 450 kcal. Det räcker i 3-4 timmar. Baserat på min normala aktivitetsnivå är det i underkant, det är tack vare margarin och pålägg som jag inte långsamt svälter ihjäl. Vitt bröd=fetma ger jag inte mycket för.
Beträffande salt och högt blodtryck så har jag sagt det tidigare, det är bara sant i vissa fall. 35% far runt i skallen, däremot kommer jag inte ihåg om det var 35 % som var känsliga för salt eller som var okänsliga. Mitt experiment visade iaf att jag inte är känslig för salt eftersom blodtryckshöjningen kommer direkt.
Kostråd är en allmän rekommendation, sen får man anpassa dessa efter den egna kroppen.
Redigerat av Gossen Ruda: 07-10-2013, 08:38