Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Jobb Politik?
          Carl
          Inlägg 09-10-2013, 15:54
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 222
          Medlem nr: 9 850

Man blir frustrerad men så här blir det om inte ser till att arbeten behövs utan bara ser till att att ändra kö ordningen! Ungdomar får arbete men någon annan blir utan. Är det det rätt väg att i långa loppet? Nästa steg är väl att alla ungdomar med utländsk bakgrund får ännu mer subventioner. Men faktum kvarstår den totala arbetslösheten blir detsamma!
          http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/sveri...vd#xtor=AD-500-[svd.se/naringsliv]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Piccante
          Inlägg 09-10-2013, 18:15
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Bemanningsbranschen är en modernare form av slaveri är min erfarenhet. De kan säga upp med väldigt korta varsel och de håller ju lönerna nere då man sällan blir fast anställd och börjar klättra på lönestegen. Bemanningsbranschen konkurrerar med låga löner.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Huggorm
          Inlägg 09-10-2013, 18:24
          Länk hit: #3

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Piccante @ 09-10-2013, 19:15) *
          Bemanningsbranschen är en modernare form av slaveri är min erfarenhet. De kan säga upp med väldigt korta varsel och de håller ju lönerna nere då man sällan blir fast anställd och börjar klättra på lönestegen. Bemanningsbranschen konkurrerar med låga löner.

Jag tjänar rätt bra och i tillägg står bemanningsfirman med bostad åt mig på arbetsorten och så får jag matpengar. Eftersom man blir inkallad till företag när de har kris finns goda möjligheter till välbetald övertid för den som vill.

Det som är bra med korta uppsägningstider är att de går åt båda håll. Jag kan alltså bli arbetsfri på två veckor om jag vill, vilket är bättre än på många vanliga anställningar. Där kan man fråga sig vilket som är slaveri.

Jag har tagit uppdrag av bemanningsföretag sedan 2002 och det finns ingen annan arbetsform som passar mig bättre. Jag är fri att göra som jag vill och tjänar bra. Finns inget att klaga på.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 09-10-2013, 19:32
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Huggorm @ 09-10-2013, 19:24) *
          Jag tjänar rätt bra och i tillägg står bemanningsfirman med bostad åt mig på arbetsorten och så får jag matpengar. Eftersom man blir inkallad till företag när de har kris finns goda möjligheter till välbetald övertid för den som vill.

Det som är bra med korta uppsägningstider är att de går åt båda håll. Jag kan alltså bli arbetsfri på två veckor om jag vill, vilket är bättre än på många vanliga anställningar. Där kan man fråga sig vilket som är slaveri.

Jag har tagit uppdrag av bemanningsföretag sedan 2002 och det finns ingen annan arbetsform som passar mig bättre. Jag är fri att göra som jag vill och tjänar bra. Finns inget att klaga på.

Tror de flesta vill ha ett fast jobb med ordnade anställningsvillkor och en lön som kommer varje månad. Du tillhör nog en ytterst liten minoritet som vill ha det som du har det. Dessutom jobbar du väl mest i Norge, har inga normala boendekostnader och ingen familj att ta hänsyn till. Jag vet inte någon som skulle klara sig ekonomiskt om dom bara fick lön halva året.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 06:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon