CITAT (mamamaggan @ 10-10-2013, 23:35)

Det här med att läsa för sina barn var på tapeten redan för drygt 25 år sedan när våra söner började skolan .
Vi som föräldrar blev uppmanade att läsa en kvart om dagen för våra barn. Vet inte hur många av de som inte läste för sina barn som tog det till sig och började göra det då.
Jag kunde inte låta bli att fråga vad som hände om man läste mer än en kvart om dagen för sina barn , barn älskar ju att man läser för dem så det kan vara svårt att begränsa sig.
Alla utom en pappa stirrade på mig som om jag var ett freak , komma här och göra sig märkvärdig över att hon läser mer än en kvart om dagen för sina barn !
Om man som förälder blivit läst för så tror jag att man läser för sina barn. Det som skrämmer mig är att i dag så har många skolor skrotat sina skolbibliotek , hur ska då de som inte har böcker hemma ( och därmed ointresserade föräldrar när det gäller läsning ) komma i kontakt med böcker ?
Barn ska ha böcker , pappersböcker , har jag en bestämd uppfattning om ! Köper alltid böcker till min brors barnbarn och de älskar böckerna. Finns så många roliga , och kloka , böcker i dag så det är en ren glädje att ge bort dem.
När jag läser på nätet så verkar det som om var och varannan 7-åring får en surfplatta eller iPhone istället så de kan spela Angry Birds på skolrasterna.