CITAT (Motti @ 12-10-2013, 02:18)

Nu är vi där igen !att analysera sönder inlägg till molykyler ,det är ju bara fan hur en del hackar sönder allt man försöker få fram !tro sjutton det att inga nya vill vara här .Hur svårt är det ?barn som har det svårt i skolan ska väl för sjutton få hjälp innan det är kört för dom ! alla med något så när IQ vet väl att barn lär sig snabbt när de är små ,eller ska vi vänta tills de är 20 år och få bo hemma hos föräldrar eller leva på soss ? barn som får veta tidigt vad de behöver förbättra har väl större chans att klara skolan än att få vänta till 4:de inna de får veta att de har vissa problem ?
Jag har inte analyserat sönder något alls jag bemötte bara vad du skrev
Jag kan inte tolka dina inlägg som annat än att du tycker: det är fel att man inte får betyg från första klass för att upptäcka studiesvaga elever och elever med behov?
Jag tror att betyg är ett dåligt instrument för att upptäcka neurofysiologiska störningar för det kräver professionell undersökning. Däremot bör lärare märka sådan problem på elevernas allmänna beteende och förmåga att koncentrera sig.
Betyg bygger på att man sätter kunskapsmål och mäter elevers förmåga. Jag är inte emot betyg generellt men tror inte det är så relevant i lågstadiet. Barn utvecklas olika i den åldern och lär sig olika fort. Ska man ge betyg E- A beroende på hur fort de lär sig läsa eller?