Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682
Vari ligger skillnaden, på vem som dödar? "Dödshjälp" innebär en "hjälpare" Dödsstraff likaså... Är en bödel en bödel oavsett om, det bara är en "mördare" som skyddas av staten??
Fritt för alla tankar och spånande/tyckande.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
Medlem
Antal inlägg: 2 446
Medlem nr: 28 186
jag förstår att de flesta ser döden som ett avslut men jag som medial vet att döden egentligen är att återvända hem. avseende dödsstraff,är intentionen att individen skall straffas för ett brott förespråkar jag livstidsstraff. du får ju sitta inlåst resten av din livsvandring .dödsstraff skulle ju bara vara en lindring. dödshjälp vid sjukdom med dödlig utgång. Ja,då du egentligen bara har elände kvar här men då kommer vi till en annan viktig fråga. är dödshjälp att anse som självmord? självmord är nämligen ett för tidigt avslut på livet här och du får lida för det i nästa reinkarnation. avseende bödel oavsett. du straffas aldrig för något på "andra" sidan.där existerar inga straff så här är det bara en moralisk fråga. då kan man även diskutera soldater m.fl som har mandat från sin regering att döda. detta lär väl röra till det i tankebanorna för en del,för mig är det glasklart då jag vet att det inte finns någon död,bara omvandling. ulf