Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur bäst övervintra tomatplantor från i år?, Övervintra; klippa ner; ta sticklingar?
          Anemone nebulosa
          Inlägg 30-10-2013, 21:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 239
          Medlem nr: 9 216

Hej!

Har lite halvtrista tomatplantor (ryska sorterna: Yantarnyi och Sibirjak) sådda i våras som jag odlade på prov inomhus (har ingen balkong) men som det inte gick så bra med pga den varma sommaren och torra inomhusluften, att de såklart fick spinnkvalster....Därmed ställde jag tillslut ut dem lite senare under sommaren för att bli av med otygen, och det verkar som det blev jag, men plantorna tog ju ganska mycket stryk innandess och det väldigt snabbt... Nu så här mitt i hösten har jag nyligen tagit in dem igen och funderar på dels att klippa ner dem lite grann och dels försöka rota sticklingar men också behålla "modersplantorna". Hur skulle ni gjort? Har tyvärr ingen sån där exemplarisk sval och ljus plats à la källarfönster eller förstukvist som man alltid verkar behöva, så ha med det i beräkningen när ni svarar... (Har förresten även lite chiliplantor som frågeställningen också kan få inbegripa..)

Redigerat av Anemone nebulosa: 30-10-2013, 21:57

--------------------
          Odlar på västkusten i zon II

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Bassam
          Inlägg 01-11-2013, 22:46
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 7 985
          Medlem nr: 12 723

Hej
          Jag tycker att du kan pröva lägga sticklingarna på olika sätt samtidigt.

H. Bassam

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-08-2025, 18:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon