Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Undersökning av tänderna., Tanfhyginist eller tandläkare?
          jaj-51
          Inlägg 06-11-2013, 15:02
          Länk hit: #1

Gäster

Har varit på folktandvården i många år och fått mycket bra råd och hjälp av min tandläkare.
          Tandhygienisten har också jobbat mycket och hjälpt till med tänderna.

Men de senaste fem åren har jag blivit betänksam hos tandhygienisten.
          Reklam för flor tuggummi med prover, reklam för Lusterin och prov sköljning, reklam för Sensodin, allt efter vilka firmor som öser in reklam affischer och förvuxna reklamburka.

Reklamsnacket och promotandet har inkräktar på behandlingstiden ganska rejält tycker jag.
          Tiden som läggs ned på att rengöra tänderna har minskat rejält och istället blir det medicin interljuver, snack och journal skrivande.

I dag fick jag veta att folktandvården bestämt att tandhygienisten skall göra tand undersökningen också!
          Detta framkom när de glömt (!) att kalla mig och tider strulade, skulle kunna få en tid i till våren ...
          Oj och jag som inte har förtroende för tandhygienisten.

Hur är det i övriga landet undras?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Flemming
          Inlägg 06-11-2013, 20:32
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 775
          Medlem nr: 38 520

Besöker/kallas en gång i halvåret och hon är en klippa,somnar nästan alltid i stolen och förra året tappade jag såväl magnetpennan som tumstocken ner på golvet utan att vakna...

Tyvärr skall hon snart gå i pension.

Journalföringen brukar hon sköta medan jag förtvillat försöker skölja bort den röda färgen som obarmhärtigt avslöjar mina missar med borsten.

Reklamen kommer i slutet av behandlingen och då får man två små provtuber med sig hem.
          Colgatesäljaren har sålt in riktigt bra för hela hyllan ovanför receptionen är fylld med deras produkter,tidigare var det Pepsodent som delade plats med Sensodyne men dom har fått stryka på foten.

Avsatt tid 75 minuter och journal/reklam klaras av på max fem minuter,ungefär lika lång tid tar det att skriva ut "räkningen" för jobbet...

Tandläkaren/tandhygienisten är privat men vi får väl se när damen går i pension,kanske blir det folktandvården.

--------------------
          Avskyr jakt och slakt men räddar gärna djur från döden.
          Skänker pengar till Djurrättsalliansen, WSPA, Svenska Hästars Värn och Djurskyddet Sverige.
          Zon 1 enligt kartan men ibland känns det som zon 13

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 07:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon