CITAT (kerstin z5-6 @ 10-11-2013, 17:46)

Jag förstår vad du pratar om , när jag bröt bägge armarna i somras och inget av brotten gick att gipsa=stabilisera ,var smärtan outhärdlig tom efter 8 citodon/dygn. Så svår värk går inte att bara ignorera
nu klarar jag mej med 2-4 vanliga Alvedon/dag.

Oj Kerstin - 8 Citodon/dygn - ja då har man ont - jag äter en konstant dos 6 Alvedon varje dag, vill inte ta mer - blir det värre vilket det ibland kan bli då har jag Citodon att ta till, men då måste jag tänka på att byta ut Alvedon mot Citodon annars blir det för mycket paracetamol.
Skönt att du har blivit bättre i värken.
CITAT (Skruttis @ 10-11-2013, 17:49)

Det är bara det att en del av oss vet redan om vad roten till problemet är, och det finns inget annat att göra än att försöka lindra symptomen. Personligen tar jag hellre "skadliga" mediciner och har ett liv - om än begränsat - än att helt undvika dem och ha så ont överallt att jag inte orkar leva. Om det sedan innebär att jag förkortar mitt liv med något år, det spelar faktiskt ingen roll för mig.
Om några sedan kan lösa sina problem på andra sätt t ex via kosten så är det ju jättebra för dem.
Håller med dig Skruttis

CITAT (Alba @ 10-11-2013, 19:17)

Kan bara nicka instämmande. Om mitt liv förkortas med några år kvittar om jag sedan kan leva mina år på ett bra sätt.
Vad skulle det bli för liv om jag tänker på att leva till jag är 82 i stället för 80 om alla övriga åren inte blir något liv alls.