CITAT (*Stintan* @ 18-11-2013, 10:32)

Hur står det till egentligen?
Ja det kan man verkligen undra.
Men för det första: Var är Gunilla??!!

Avstängd pga pk-itet? Ihjälgäckad av Gita? Bett om att få avsluta sin medlemsskap?

Jag kommer att sakna dig väldigt mycket, du var en av få här med genomgående bra åsikter som verkligen var dina egna. Och så ska det väl vara, eller hur? Man ska stå för det man tycker, oavsett om det råkar sammanfalla med vad många tycker, vad som anses korrekt att tycka eller om man är den enda människan i världen som tycker så. Jag tänker då inte ändra åsikt bara för att
inte verka pk, lika lite som jag låtsas tycka något för att smälta in. Det är det som stör mig mest när folk slänger pk-begreppet i ansiktet på sina medforumister: De bara förutsätter att man är dum i huvudet och håller med majoriteten. Inte konstigt att man blir provocerad då, för det var kanske ens eget tyck. Själv är jag ju rätt så borta och har sällan koll på vad andra tycker och vad man "bör" tycka, så när jag nu snart kommer att kallas för pk-tant kommer jag naturligtvis att ta illa upp. Och jag har
rätt att ta illa upp. Det stämmer inte, det är orättvist och nej, att ta åt sig är
inte det samma som att "erkänna" även om vissa verkar tro det.