Jag har ko och får hagar 100 meter ifrån och lite överallt och de är fortfarande ute ibland så lite råmande och bräkande hörs ibland, men hög tid att ta in dem som min pappa har fullt upp med 400 mjölkkossor nu några mil härifrån, en hackspett som bygger ett bo i en av granarna hos mig är lika störande som en klockas tickande så istället för att besöka vårdcentraler och sjukhus varje vecka så behöver jag bara gå ut på altanen för att höra det frenetiska tick tick tick tick tick men den jäveln är svår att träffa med luftgeväret!
varför har de inte klockor utan sekundvisare istället för?!
Jag gillar ljudlöst så inga speciella ljud jag saknar, det är ju trevligt att höra lite djur nån gång ibland annras är det väl vindens sus som jag kan sakna nån gång bara.
Min kusin älskar LP så köper endast LP-skivor bara för han gillar knastret och sånt, jag vill ha så rent ljud som möjligt så man hör varenda instrument och sträng med mera ordentligt, finns ju musik som är gjord att påverka delar av hjärnan som är inspelad i olika hertz frekvenser så då vill man inte ha massa knaster och så