CITAT (theseraphim @ 23-11-2013, 10:41)

Jag kritiserade inte jägarkåren som sådan men den jaktteknik som bedrivs i Sverige är dock ineffektiv. Tycker tex att om nu LRF tycker att vildsvin är ett sådant stort problem som de säger så sponsra jakten genom skottpengar och annat bidrag för de som engagerar sig i denna fråga, LRF har ju ett stort kapital och allt behöver väl inte gå till Centerpartiet? Även staten tycker jag kan stötta genom jaktbidrag mot uppvisande av resultat förstås men så att det blir lönsamt för jägaren plus att det känns uppskattat.
Vad jag vet stödjer inte LRF Centerpartiet ekonomiskt. LRF är en politiskt oberoende intresse- och företagarorganisation för företagare inom jordbruk, skogsbruk, trädgårdsnäringen och andra företagare som har sin bas i landsbygden, till exempel landsbygdsturism, entreprenad och livsmedelsförädling. Att man kopplar ihop LRF med Centern är kanske inte så konstigt då båda vänder sig till landsbygdsföretagare...åtminstone gjorde Centern det förr men verkar numera ragga mest på Stureplan.