CITAT (Klint @ 29-11-2013, 21:27)

Ingen direkt Blomsterfråga, men det går ju att drå en parallell.
Idag när jag var å handlade mat frågade jag expediten - Vad går en sån bit lax på? Hon svarar ja vi ska se tar biten väger slår in den och sätter på prislappen och ger den till mej.
Men jag hade ju faktiskt bara frågat vad den kostade, klart jag kunde sagt det till henne, men nu gjorde jag inte det. Hur hade du gjort som expedit, om du kan tänka dej samma situation i din bransch?
Lax har jag ju inte mycket(har dock fiskat lax:) men andra viktartiklar och jag gör det enkelt dvs jag väger och informerar bara kunden om vikt plus priset men inte på något sätt skulle jag se det som ett slutet avtal. Jag har som policy att kunden ska alltid få fatta beslutet och min del är att informera/guida, samma sak att jag automatiskt inte ska pracka på kunden onödiga saker eller det dyraste alternativet. Det bottnar väl i att jag hatar dessa elkedjeanställda som allt för ofta försöker pracka på en 50" Super LCD TV med UltraSupra surround när jag bara skulle köpa en eltandborste:)
I butik varar ärlighet längst så man måste våga säga sanningen hela tiden.