CITAT (*Stintan* @ 30-11-2013, 22:57)

Nåja kunderna är ju A o O för butiken så det vill nog till att de får ett både kunnigt och trevligt bemötande. Jag skulle då inte ta för givet att kunden är ointresserad av att få fakta vare sig det gäller fönsterlav eller något annat som säljs i butiken. Utan kunder har du ingen användning av det inarbetade namnet.
Vad jag menar är att just när det gäller saker som vitmossa så finns det ingen mening att ändra något som fungerar och då kunderna är vana vid ett namn så är det enklare än att ändra något de så väl känner till. Har på tretton år aldrig fått någon kritik eller frågor om lav och de som jobbat med det i trettio år kan även intyga samma sak. Vissa saker kan få inofficiella namn som är allmänt accepterade då de är så vanliga, tex om pelargon zonale helt plötsligt fått det nya latinska namnet bubbelibudum florae så hade med största sannolikhet namnet pelargon använts av handlare ändå för att kunden vet vad en pelargon är för något.