CITAT (pejori @ 01-12-2013, 11:10)

Då tar vi nästa fråga då.
Hur gör ni om en kund upplyser er om, att en växt är felmärkt med namnet?
Nu tänker jag på dom stora blomjättarna, som envisas med "hoyamix" eller Skriver "carnosa" på en Australis.
Påpekar det ofta här, utan någon reaktion, vilket gör att jag undviker min butik som jag inte anser vara seriösa på grund av det.
Kan det vara så, att personalen inte vill bli "tillrättavisade" och att dom inte gillar att kunden vet mer. ?
Om det blivit fel på en skylt tex med namn eller latinska namnet så ändrar vi det för då har vi gjort fel helt enkelt.
Så med andra ord om en kund hittar en felaktig skylt så brukar vi tacka för hjälpen. Hoyamix på en skylt kan jag tycka är okej då vi som butik just får sådana blandningar ibland och då är man ju ärlig och skriver ut det istället för att just hitta på en sort till mixen. Mixar av olika växter blir allt vanligare även hos de svenska odlarna har det blivit poppis tex sensommarmix och perennmix. Vissa av dessa mixer är specificerade så att man får namn på alla sorter medan en del är helt ospecade och att då börja gissa sorter är näst intill omöjligt och då är vi ärliga mot kunden och upplyser om detta. Holländare är mästare på detta speciellt om man tex beställer varor som tar upp 3,5 containrar så fyller de på uppåt tills fulla containrar...då blir det mycket ospecade grejer överlag då ordinarie inköpare inte längre är med och bestämmer utan packarna tar saker från deras plocklager. Samtidigt får vi se mycket skoj och ovanligt på det sättet så lite kul samtidigt:)